Молодіжний сленг у йорданських спільнотах Facebook (на матеріалах гумористичних публікацій)
DOI: https://doi.org/10.17721/1728-242X.2020.26.14-19
Ключові слова:
інтернет-спільнота, йорданський діалект, мовна гра, мовна інтерференція, молодіжний сленг, обсценність, онлайн-комунікаціяАнотація
Із дослідження мови молоді в йорданських спільнотах мережі Facebook проаналізовано близько 500 гумористичних публікацій, у яких яскраво відображаються прояви мовнокреативної діяльності досліджуваної вікової групи. Це пояснено тим, що учасники таких мультикультурних інтернет-спільнот, як соціальні мережі, мають потребу в засобах самоідентифікації та самовираження. Для цього активно використовується певний мовний та соціокультурний код. Розкрито специфіку функціонування усно-розмовної форми арабської мови, зокрема молодіжного сленгу, у соціальній мережі Facebook. Предметом дослідження стали лінгвістичні та соціолінгвістичні особливості мови публікацій у йорданських молодіжних інтернет-спільнотах. Розмовні варіанти арабської мови, які використовуються в нових медіа, де-факто не внесені до офіційного регістру, тому в цій праці виявлено особливості графічної передачі сленгу в неформальному інтернет-спілкуванні. Зазначено, що демократичні настрої в суспільстві, схиляння перед західною культурою та відсутність жорсткого державного контролю над онлайн-комунікацією сприяють розвитку неофіційних різновидів арабської мови в мережі Facebook. Зауважено на змішуванні мовних кодів англійської та арабської мов, інтегруванні англійської сленгової лексики в йорданській онлайн-комунікації, використанні мовної гри у словотворі та ін. Проведене дослідження засвідчило високий рівень відкритості йорданського молодіжного сленгу до іншомовних запозичень, лінгвокультурних контактів, інноваційних засобів розвитку мовного узусу. Це явище зумовлено багаторічним впливом англомовної культури на йорданське суспільство як у реальному світі, так і інтернет-просторі. З іншого боку, для неформального молодіжного спілкування встановлено активне вживання обсценної лексики та енантіосемії, що підтверджує світову тенденцію до згрубілості мовлення як засобу самовираження в соціальних медіа.
Посилання
Androutsopoulos, J., 2011. From Variation to Heteroglossia in the Study of Computer-Mediated Discourse. In: C. Thurlow and K. Mroczek, eds. 2011. Digital Discourse: Language in the New Media. Oxford: Oxford University Press, pp. 277–298.
Bāndā, 2019. [Facebook]. Available at: <https://www.facebook.com/CutePanda77/> [Accessed 21 March 2019].
Bassiouney, R. ed., 2010. Arabic and the Media: Linguistic Analyses and Applications. Leiden: Brill. https://doi.org/10.1163/ej.9789004182585.i-303.
Crystal, D., 2009. Language and the Internet. Cambridge: Cambridge University Press.
Danet, B. and Herring, S., 2007. The Multilingual Internet: Language, Culture, and Communication Online. Oxford: Oxford University Press.
Daoudi, A., 2011. Globalization, Computer Mediated Communication and the Rise of e-Arabic. Middle East Journal of Culture and Communication, 4(2), pp. 146–163.
Dashti, A. and Dashti, F., 2016. Attitudes of Kuwaiti Students Towards English / Kuwaiti Arabic Code Switching in Kuwaiti Media. Arab Journal for the Humanities, pp. 305–326.
Dashti, F. and Dashti, A., 2017. Morphological Adaptation of English Loanwords in Twitter: Educational Implications. International Journal of Higher Education, [e-journal] 6(3), pp. 231–248. https://doi.org/10.5430/ijhe.v6n3p231.
Essrrraa, 2019. [Facebook]. Available at: <https://www.facebook.com/essraaa> [Accessed 21 March 2019].
Gawne, L. and Vaughan, J., 2011. I can haz language play: the construction of language and identity in LOLspeak. In: Proceedings of the 42nd ALS Conference. Canberra: ANU Research Repository, pp. 97–122.
Jarbou, O. and Al-Share, B., 2012. The Effect of Dialect and Gender on the Representation of Consonants in Jordanian Chat. Language at Internet, [e-journal], 9(1). Available at: <https://www.languageatinternet.org/articles/2012/Jarbou> [Accessed 12 March 2019].
Khalil, S., 2012. The Evolution of the Arabic Language Through Online Writing: the Explosion of 2011. Cairo: The American University in Cairo Press.
Marone, V., 2015. Online humour as a community-building cushioning glue. The European Journal of Humour Research, 3(1), pp. 61–83.
Ma‘lesh, 2019. [Facebook]. Available at: <https://www.facebook.com/m3lsh97> [Accessed 21 March 2019].
Miller, C., Al-Wer, E., Caubet, D. and Watson, J. eds., 2007. Arabic in the City: Issues in Dialect Contact and Language Variation (Routledge Arabic Linguistics Series). London – New York: Routledge Taylor & Francis Group.
Nukat shawāri‘, 2019. [Facebook]. Available at: <https://www.facebook.com/Nookaat.Shwar3> [Accessed 21 March 2019].
Salem, E., 2015. Loanwords in Jordanian Arabic. Ph. D. University of Manchester.
Semicolon ;. 2019. [Facebook]. Available at: <https://www.facebook.com/Semicolon.Cs> [Accessed 21 March 2019].
Zaki, M., 2017. The Prаgmatics of Arabic Religious Posts on Facebook: A Relevance-Theoretic Account. Research in Language, 15(1), pp. 37–60. https://doi.org/10.1515/rela-2017-0002.
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ознайомтесь з політикою за посиланням https://oriental.bulletin.knu.ua/licensing-and-copyright