Специфіка революційної поезії Хасана Хосейні
DOI: https://doi.org/10.17721/1728-242X.2020.26.66-70
Ключові слова:
революційна поезія Ірану, поезія Хасана ХосейніАнотація
Розглянуто революційну творчість Хасана Хосейні (1956–2004) – представника молодого покоління поетів 70–90-х рр. ХХ ст. в Ірані. Актуальність обраної теми зумовлена недостатньою кількістю україномовних досліджень, присвячених поезії окремих постатей іранських поетів зазначеної доби та їхньому ідіостилю, зокрема творчості Хасана Хосейні. Його постать як одного з яскравих творців революційної та постреволюційної перської поезії кінця ХХ ст. вдалося розкрити завдяки виявленню специфіки тематичного наповнення та художніх образів його творів, які вирізнялися соціальним, патріотичним і релігійним спрямуванням. Було з'ясовано, що творчий доробок Хасана Хосейні пронизаний пропагандою релігійних поглядів шиїтів, роздумами про всенародну справедливість, відповідальність за долю вітчизни, соціальне розшарування людей. У своїх творах поет гостро критикує негативні якості людини, звеличує лідерів Ісламської революції, висловлює надію на краще майбутнє іранського народу тощо. Опрацювання поезії з його збірок "Суголосний з Ізмаїлом" та "Горобець і Гавриїл" дало змогу визначити основні особливості творів поета, а саме: розмаїтість жанрових форм, серед яких особливе місце займає маснаві з новаторськими поглядами й римами; нові сюжетні лінії; превалювання поезії суспільно-політичного характеру з релігійним спрямуванням; перенесення образів ше'р-е ноу у "нову газель"; внутрішня мелодія слів; велика кількість художніх засобів; нові складні образи та метафори; наповненість творів багатою та високою ісламською культурою Ірану. Досягнувши поставленої мети, яка полягала в аналізі іранських перськомовних поетичних творів революційного та постреволюційного періоду ХХ ст. і представленні їхніх авторів українським іраністам та дослідникам літератури Близького Сходу, вдалося відстояти цінність літературного доробку окресленої доби з його новими гранями перської літератури, власними художньо-естетичними та ідейно-тематичними особливостями.
Посилання
Akbari, M., 1992. Naqd va tahlil-e adabiyāt-e enqelāb-e eslāmi. Tehran: Sāzemān-e Madārek-e Farhang-e Enghelāb-e Eslāmi.
Bāqeri, S. and Mohammadi Niku, M., 1993. She'r-e emruz. Tehran: Enteshārāt-e Beinolmellali Alhadi.
Fazeli, A. N., 2017. Revoljucionnaja pojezija v sovremennoj literature Irana (zhanrovo-tematicheskie osobennosti). Abstract of Ph. D. thesis. Rudaki Institute of Language and Literature of the Academy of Sciences of the Republic of Tajikistan.
Hoseini, S. H., 1984. Hamsedā bā halq-e Esma'il. Tehran: Howze-ye Honari-ye Sāzemān-e Tablighāt-e Eslāmi.
Kāzemi, M. K., 2016. Negāhi be ketāb-e "Gonjeshk va Jabra'il" shādravān-e Seyyed Hasan Hoseini. Mohammad Kazem Kazemi, [online] 17 October. Available at: <http://www.mkkazemi.com/1395/07/26/gonjeshk/> [Accessed 23 November 2019].
Mahmudi, F., n.d. Gozari bar andishe va she'r-e Seyyed Hasan Hoseini. Vista News Hub, [online]. Available at: <https://vista.ir/m/a/nn370/> [Accessed 22 November 2019].
Mirja'fari, S. A., 1997. Harfi az jens-e zamān: Ta'moli dar she'r-e enqelāb-e eslāmi. Tehran: Nashr-e Now.
Qāsemi, H., 2004. Sovarkhiyāl dar she'r-e moqāvemat. Tehran: Enteshārāt-e Farhang-e Gostar.
Yāheqi, M. J., 2006. Juybār-e lahẓehā: jaryānhā-ye adabiyāt-e mo'āser-e fārsi. Tehran: Enteshārāt-e Jāmi.
Zarqāni, M., 2004. Cheshmandāz-e she'r-e mo'āser-e Irān. Tehrān: Nashr-e Sāles bā hamkāri-ye Enteshārāt-e dabirkhāne-ye Showrā-ye gostaresh-e zabān va adabiyāt-e fārsi.
Zendegināme: Seyyed Hasan Hoseini (1956–2004), 2007. Hamshahri Online, [online] 26 October. Available at: <https://www.hamshahrionline.ir/news/34938/> [Accessed 20 November 2019].
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ознайомтесь з політикою за посиланням https://oriental.bulletin.knu.ua/licensing-and-copyright