ХУДОЖНЬО-СТИЛЬОВИЙ АСПЕКТ АВТОБІОГРАФІЧНОГО РОМАНУ "СПОГАДИ" АБУ АЛЬ-КАСІМА АШ-ШАББІ
DOI: https://doi.org/10.17721/1728-242X.2023.29.09
DOI:
https://doi.org/10.17721/1728-242X.2023.29.09Ключові слова:
сучасна арабська література, автобіографічний роман, психологічний паралелізм, внутрішній світ героя, художні засобиАнотація
Вступ . Твір "Спогади" Абу аль-Касіма аш-Шаббі, одного з найбільш відомих туніських поетів, став прикладом доробку прозової творчості митця, у якому він ділиться своїм життєвим досвідом і розповідає, як формувався його світогляд і цінності. Наводячи приклади з різних сцен життя, автор у своїх спогадах створює живий та образний наратив, який допомагає читачеві зрозуміти його внутрішній світ і досвід.
Методи . Біографічний метод використано з метою диференціації біографічних елементів; культурно- історичний – для визначення основних факторів літературного процесу в контексті конкретної епохи; описовий – задля виокремлення тематично-стильових ознак твору.
Результати . Обгрунтовано, що твір Абу аль-Касіма аш-Шаббі належить до жанру автобіографічного роману, оскільки він не лише містить розповіді від першої особи про автентичні події, місця й історичні постаті, які були важливими для автора, а й дає уявлення про почуття та переживання поета, який був глибоко пов'язаний зі своїм народом і його боротьбою, мріяв про краще майбутнє для туніської літератури.
Висновки . Роман "Cпогади" відрізняється своєю вишуканою стилістикою й художніми прийомами, що допомагають автору розкрити тематику твору та створити яскраві образи. У творі широко використовується психологічний паралелізм, який відіграє значну роль у розкритті характеру головного героя, а також у реалізації теми пошуку істини в житті. Автор роману використовує різні види мовлення, включаючи монологічне й діалогічне, щоб забезпечити краще розуміння персонажів і їхніх почуттів. Монологи головного героя допомагають передати емоційні пере-живання та філософські роздуми про те, як він сприймає світ і які події вплинули на його життя. Вони надають роману глибину та створюють уявлення про внутрішній світ персонажів. З іншого боку, діалоги розкривають стосунки та взаємодію персонажів між собою, забезпечуючи глибше розуміння сюжету.
Посилання
Bagan, H. (2015). Autobiography, memoirs, diary: typological differences. Scientific notes of the National University "Ostroh Academy". Philological series, 52, 33–35 [in Ukrainian]. https://lingvj.oa.edu.ua/articles/ 2015/n52/13.pdf.
Bovsunivska T. (2015). Genre modifications of the modern novel: a monograph. "Disa-Plus" [in Ukrainian].. http://elcat.pnpu.edu.ua/docs/Bovsunivska.pdf.
Oleksiy, K. (2019) Peculiarities of monologue and dialogue representation in modern Ukrainian prose. Transcarpathian Philological Studies, 2019, 1(8), 27–31 [in Ukrainian]. http://zfs-journal.uzhnu.uz.ua/archive/8/part_2/7.pdf
Romanyuk, I. (2010). Dialogue in a narrative text: structural-semantic and stylistic functions [Аbstract of Doctoral dissertation, Odesa I. I. MechnikovNational University] [in Ukrainian]. http://www.disslib.org/dialoh-v-opovidnomu-teksti-strukturno-semantychni-ta-stylistychni-funktsiyi.htm
Rybalkin, S.( 2016). Maghreb poetry of the 20th century: national identity, artistic specificity [Doctoral dissertation, Taras Shevchenko NationalUniversity of Kyiv] [in Ukrainian]. http://www.library.univ.kiev.ua/ukr/elcat/new /detail.php3?doc_id=1717340
Rybalkin, S. (2015). Tunisian poetry of the 20th-21st centuries. in the mirror of world literary criticism. Oriental world, 2(87), 107–108 [in Ukrainian]. https://doi.org/10.15407/orientw2015.02.102
Shabbi, Abu Al-Qasim (1976). Diaries. Hindawi Foundation Publisher [in Arabic].
Shabbi, Abu Al-Qasim (2012). Diaries.The Tunisian Publishing House [in Arabic].
Завантаження
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ознайомтесь з політикою за посиланням https://oriental.bulletin.knu.ua/licensing-and-copyright